Socijalna anksioznost i kako je prevazici

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Thursday, March 29, 2012

Lecenje socijalne anksioznosti PSTEC terapijom

Ovo je terapija br. 2!

Sta je to PSTEC terapija?

PSTEC je otkrio i razvio Britanac Tim Phizackerley. Tim je pre svega hipnoterapeut ali je pre toga radio i u informatickoj tehnologiji, u oblasti vestacke inteligencije.

Tim je bio svestan cinjenice da je ljudski um produkt evolucionih procesa i da u njegovom srcu lezi organski kompjuter.

Jedna stvar koju svi kompjuteri imaju zajednicku je da ih pokrecu programi. Dok je Tim kopao dublje u mehanizme hipnoze, prepoznao je odredjene stvari o interakciji izmedju svesnog i podsvesnog uma za koje je verovao da mogu otvoriti vrata za bukvalno reprogramiranje podsvesnog ljudskog "kompjutera" na nove i inovativne nacine.

U njegovom radu sa klijentima bio je vrlo sistematican u nalazenju solucija koje su efikasne koliko je god moguce. Da bi to ostvario shvatio je da je potrebno razumeti nacine kojima ljudi formiraju koncepte i procesuiraju informacije.

Rezultat toga je bio da je nakon mnogo godina rada razvio sofisticirani model ljudskog uma i takodje nacine na koje ljudski um procesuira i povezuje informacije. Tim je poceo da primenjuje ono sto je znao o vestackoj inteligenciji i kompjuterskom programiranju i radom sa klijentima da bi razresio njihove probleme.

Osnovni PSTEC sistem je jedinstveni interaktivni audio od 11 minuta koji se moze pustiti bilo kome da bi se razresio gotovo svaki problem koji je u vezi sa nezeljenim osecanjima ili raspolozenjima.

Mada to moze zvucati neverovatno, PSTEC je opisan kao nacin na koji je moguce na najbrzi nacin i najefikasnije neutralisati problem sa emocijama, koji je ikad kreiran.

Na isti nacin na koji je Gary Craig, koji je razvio EFT (Emotional Freedom Technique), rekao: "Isprobaj na bilo cemu!", PSTEC moze biti koriscen uspesno za siroku lepezu primena za probleme sa anksioznoscu, fobije, pa sve do rada na gubljenju tezine. U sustini, moze biti koriscen za bilo koji emocionalni problem koji zelite da resite.

Ako zelite da download-ujete bazicni PSTEC audio i isprobate ga, kliknite ovde:
http://www.pstec.org/selfhelp.php

Sledi kratka lista nekih od problema koji mogu uspesno biti tretirani sa PSTEC-om:

1. stres
2. anksioznost
3. problemi sa emocionalnim vezama
4. bes i ljutnja
5. fobije
6. nisko samopouzdanje
7. nerazresena tuga
8. postraumatski stres
9. depresija
10. nocne more
11. panicni napadi
12. posledice zlostavljanja
13. opsesije
14. poroci
15. kompulzivno ponasanje
16. mrznja prema samom sebi
17. krivica i ljubomora
18. poremecaji u ishrani ukljucujuci bulimiju
itd.

Kako se radi PSTEC?

Slusate mp3 audio na kojem se cuje lupkanje (odnosno klikovi), a vi istovremeno u ritmu tapkate vasim prstima dok razmisljate o nekom negativnom dogadjaju koji je okidac za anksioznost, fobiju itd. Dok ovo radite, primeticete kako se intenzitet negativne emocije postepeno smanjuje. Nakon zavrsetka, ako je potrebno, ponovite slusanje citave audio trake onoliko puta koliko je potrebno da se negativna emocija potpuno "obrise".

Gde mogu da dobijem taj besplatni mp3 audio?

Otidjite na sajt http://www.pstec.org i tamo ostavite svoju email adresu. Dobicete email u kojem ce vam poslati ovaj URL:
http://www.pstec.org/instructions.php
(Mozete otici i direktno na gornju adresu.)
Kliknite na link gde pise pstec.zip i downloadujte taj zip fajl. Raspakujte ga i u njemu cete naci 6 mp3 fajlova. Poslusajte prvo PSTECInstructions.mp3 sa uputstvima a zatim pokrenite PSTECClickTrack01.mp3. Preporucljivo je da ovaj mp3 audio slusate sa slusalicama na usima a ne sa zvucnika vaseg kompjutera.

Kako se tapka?

Pokrenite audio fajl PSTECClickTrack01.mp3. Kad cujete brze klikove tapkajte u ritmu po naslonu stolice ili po svojoj butini i slicno, prstima desne ruke. Kad cujete sporije klikove, tapkajte prstima leve ruke. Kad cujete jednolican ton, tapkajte prstima obe ruke istovremeno.


Pogledajte ovaj blog na nasem jeziku za vise informacija: http://pstecterapija.wordpress.com/

Napomena: Potrebno je znanje engleskog jezika!

------------------------------------------------------------

Najnovije! 5. decembar 2012.

Za sve one koji ne znaju engleski... Napravili smo audio za brisanje negativnih osecanja na srpskom! Ovaj audio nije ni u kakvoj vezi sa zvanicnim sajtom tako da njih, molim vas, nemojte kontaktirati i pitati u vezi ovog audia. Ovo je domaca radinost. :) Posto na njihovom sajtu zasad ne postoji verzija na nasem jeziku, posluzite se ovim audiom. Isproban je i ima efekta! Dakle, koristite ga umesto onog besplatnog fajla na engleskom.

http://socijalna-fobija.blogspot.com/2013/02/link.html


Za vise informacija o tome kako se koristi, pogledajte blog http://pstecterapija.wordpress.com/

Postoji samo jedna traka a ne dve kao u engleskoj verziji. Zato kad se previse naviknete, promenite raspored tapkanja. Umesto da tapkate kao na ovoj traci: na brze klikove desnom rukom, sporije klikove levom rukom a jednolicne tonove sa obe ruke, tapkajte ovako:
Na brze klikove tapkajte sa obe ruke, na sporije klikove sa desnom rukom a na jednolicne tonove levom rukom.
Ako vam nije jasno o cemu ja sad uopste govorim ??? pogledajte blog.

Tuesday, February 23, 2010

Seansa br 20 - sedmi deo

Koristite ovaj motivacioni prirucnik kad god zelite. Kao sto ste primetili ovo nisu prirucnici koje treba "spustiti u vas mozak" ali su mocne lekcije koje smo prikupili deo po deo i korak po korak dok smo pravili ovu audio seriju. Moja nada za vas je da cete moci da nadjete, kreirate ili zapocnete bihjevioralnu terapeutsku grupu za socijalnu anksioznost sa drugim ljudima koji imaju socijalnu anksioznost koje mozete naci u vasoj geografskoj oblasti.

Moja zadnja poruka vama je da nastavite raditi na kognitivnim mislima, verovanjima i percepcijama na kojima jos treba raditi. Mozak je mocan i izvanredan organ ali nema zamene ili precice ponavljanju i pojacavanju. Drugo, radite bilo koji bihejvioralni eksperiment koji god mozete, sami, ako nema bihejvioralne grupe socijalnog instituta u vasoj oblasti. Ima mnogo individualnih eksperimenata koji su pomenuti na bihejvioralnim seansama, koje mozete modifikovati, ili im dodati dok nastavljate sa tim eksperimentima. Vratite se nazad na bilo koju seansu koje jos treba da ponovite. Uzmite sebi vreme nasamo, svaki dan, i pregledajte prirucnik ili dva. Pronadjite nesto vremena za sebe, svakog dana, posebno kad ste zauzeti, i kad imate mnogo stvari da uradite. Vi vec znate da cete uraditi vise ako pronadjete vremena da usporite i reorganizujete vase misli, umesto da ubrzate i trcite tamo-vamo ko muva bez glave.

Moj najbolji savet vam je onaj koji vam se vec, nadam se, smucio dosad. A to je: samo nastavite. Ne dozvolite da vas prepreke zadrze. Nastavite da napredujete i dozvolite novim verovanjima i opazanjima da potonu dole u vas mozak i da postanu potpuno automatska. Vi ste dobro na vasem putu da to radite, dosad. Gledajte na ove seanse kao na pocetak vaseg novog zivota. Nije sve jos na svom mestu. I na nekim stvarima cete morati da provedete vise vremena.

Ali sledecih nekoliko meseci su pocetak vaseg novog zivota, vase renesanse. I stvari ce samo biti bolje od sada pa nadalje. Ovo nije kraj vase terapije. Vi jos uvek imate mnogo da radite, u ponavljanju, ponovnom pregledanju i pojacavanju racionalnih misli i percepcije koje smo vec pokrili. Ali dok ponavljate seanse i ponovo citate znacajne prirucnike, sporim govorom, dok pocinjete da testirate stvari, u prakticnim situacijama, shvatite da se zivot menja i menja se na bolje. Jednom kad se vas zivot pocne menjati na bolje, nastavite sa inercijom. Ovo nije vreme za opustanje, i da dremate. Drzite se vase rutine, nastavite sa vezbanjem, i nastavite da pojacavate sa znanjem, mirom i samopouzdanjem koje raste sve jace u vasem zivotu. Budite blagi prema sebi i budite strpljivi. Nadjite vremena za racionalna razgovor sa sobom, svaki dan. I prihvatite sebe takvog kakav ste, jer sa svakim danom, vi postajete sve vise i vise osoba kakva zelite da budete.

Pozitivno menjanje je proces bez kraja. I desava se kroz zivot. Kada zivite u nocnoj mori kao sto je socijalna anksioznost, i ucite da je prevazidjete, vi sebe postavljate za ciklus, koji se nikad ne zaustavlja, za pozitivan rast. Budite blagi prema sebi, jer to zasluzujete. Ovo ima mocan efekat na vas i ima znacajan uticaj na svakog koga upoznate. Kao vasa nova mirnoca, mir i samopouzdanje pocinju da uticu i na druge ljude. Zato nastavite sa tim, nastavite napred.

Pronadjite, zapocnite ili pohadjajte tu bihejvioralnu terapeutsku grupu. Neki od vas, unutar zvuka mog glasa, mogu videti sebe kao lidere u prednjem redu socijalne anksioznosti. Jer postoje milioni ljudi bez ikakve pomoci ili nade. Zato nastavite, i nastavite da primenjujete ono sto je duboko u vama na stvaran zivot, na prakticne situacije. Apsolutno nema nacina da omanete u ovom, osim ako odustanete.

Moje zadnje dve recenice sa savetom za vas su: Cestitam vam za sve sto ste uradili dosad. Nastavite, nastavite da se krecete i nastavite sa inercijom. Ovo je kraj seanse br. 20.

K R A J

Zahvaljujem ljudima koji su mi pomogli u prevodjenju: decku sa foruma depresija.org sa nickom "netko_tamo", Jeleni i Katarini!

DODATAK: Za one koji znaju engleski, preporucujem knjigu Steven Hayes "Get Out of Your Mind and Into Your Life":

Get Out of Your Mind and Into Your Life: The New Acceptance and Commitment Therapy

Ljudi tvrde da je ova knjiga takodje odlicna za prevazilazenje socijalne anksioznosti. Potrazite je...

Seansa br 20 - sesti deo

Primetite kako ova poruka dopunjava kognitivnu terapiju, koju smo radili pre nekoliko meseci, poznatu pripovetku o ANT-ovima. Mi ne zelimo da budemo zrtve ANT-ova ili bilo koje vrste negativnog stava, jer sve sto to cini je da nas drzi zaglavljenima u bolesnom ciklusu. Umesto toga, mi jasno i namerno biramo da vidimo dobro, bolje i najbolje.

Napokon, ovaj poslednji prirucnik je racionalan, pozitivan i motivirajuci. Uvek je istinit i ja verujem da cete vi videti istinu i jednostavnost u njegovim izjavama. Ovaj prirucnik koji se takodje javlja u mnogim formama, se zove:


Ja sam vajar


Ja sam ustao danas rano, uzbudjen zbog svega sto treba da uradim danas pre nego sto sat otkuca ponoc.

Ja imam odgovornosti da uradim danas koje niko drugi ne moze uraditi. Niko drugi ne moze zauzeti moju poziciju u svetu i uraditi stvari koje ja treba da uradim.

Moj posao je da izaberem kakvu vrstu dana cu imati.

Danas, ja se mogu tuziti jer je vreme kisovito, ili mogu biti zahvalan da je trava zalivena besplatno.

Danas, ja se mogu osetiti tuzno sto nemam vise novca ili se mogu radovati da me moje finansije ohrabruju da mudro planiram moje kupovine - i vode me dalje od razbacivanja.

Danas se mogu zaliti na moje zdravlje ili se mogu obradovati sto sam ziv.

Danas mogu jadikovati nad svime sto mi roditelji nisu pruzili dok sam odrastao ili se mogu osecati zahvalno sto su mi omogucili da budem rodjen.

Danas mogu plakati jer ruze imaju trnje ili mogu slaviti sto trnje ima ruze.

Danas mogu jadikovati zbog manjka prijatelja ili mogu krenuti u traganje (iako je to sporo u pocetku) da otkrijem nova prijateljstva.

Danas mogu kukati jer moram ici na posao ili se mogu radovati jer imam posao.

Danas mogu prigovarati jer moram da idem u skolu - ili nestrpljivo otvoriti moj um i popuniti ga novim znanjima.

Danas se mogu buniti zato sto moram raditi po kuci ili se mogu osecati pocasceno jer ima krov nad glavom za sebe.

Jutros protezanje ceka da bude oblikovano.

I evo mene, vajara, koji ceka da oblikuje.

Ono sto ce biti danas ceka na mene. Ja cu izabrati kakvu vrstu dana cu imati.

Zato, imajte DIVAN DAN... osim ako imate drugih planova.

Nazad <<     Dalje >>

Followers