StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Grupne terapije:

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Tuesday, February 23, 2010

Seansa br 20 - sedmi deo

Koristite ovaj motivacioni prirucnik kad god zelite. Kao sto ste primetili ovo nisu prirucnici koje treba "spustiti u vas mozak" ali su mocne lekcije koje smo prikupili deo po deo i korak po korak dok smo pravili ovu audio seriju. Moja nada za vas je da cete moci da nadjete, kreirate ili zapocnete bihjevioralnu terapeutsku grupu za socijalnu anksioznost sa drugim ljudima koji imaju socijalnu anksioznost koje mozete naci u vasoj geografskoj oblasti.

Moja zadnja poruka vama je da nastavite raditi na kognitivnim mislima, verovanjima i percepcijama na kojima jos treba raditi. Mozak je mocan i izvanredan organ ali nema zamene ili precice ponavljanju i pojacavanju. Drugo, radite bilo koji bihejvioralni eksperiment koji god mozete, sami, ako nema bihejvioralne grupe socijalnog instituta u vasoj oblasti. Ima mnogo individualnih eksperimenata koji su pomenuti na bihejvioralnim seansama, koje mozete modifikovati, ili im dodati dok nastavljate sa tim eksperimentima. Vratite se nazad na bilo koju seansu koje jos treba da ponovite. Uzmite sebi vreme nasamo, svaki dan, i pregledajte prirucnik ili dva. Pronadjite nesto vremena za sebe, svakog dana, posebno kad ste zauzeti, i kad imate mnogo stvari da uradite. Vi vec znate da cete uraditi vise ako pronadjete vremena da usporite i reorganizujete vase misli, umesto da ubrzate i trcite tamo-vamo ko muva bez glave.

Moj najbolji savet vam je onaj koji vam se vec, nadam se, smucio dosad. A to je: samo nastavite. Ne dozvolite da vas prepreke zadrze. Nastavite da napredujete i dozvolite novim verovanjima i opazanjima da potonu dole u vas mozak i da postanu potpuno automatska. Vi ste dobro na vasem putu da to radite, dosad. Gledajte na ove seanse kao na pocetak vaseg novog zivota. Nije sve jos na svom mestu. I na nekim stvarima cete morati da provedete vise vremena.

Ali sledecih nekoliko meseci su pocetak vaseg novog zivota, vase renesanse. I stvari ce samo biti bolje od sada pa nadalje. Ovo nije kraj vase terapije. Vi jos uvek imate mnogo da radite, u ponavljanju, ponovnom pregledanju i pojacavanju racionalnih misli i percepcije koje smo vec pokrili. Ali dok ponavljate seanse i ponovo citate znacajne prirucnike, sporim govorom, dok pocinjete da testirate stvari, u prakticnim situacijama, shvatite da se zivot menja i menja se na bolje. Jednom kad se vas zivot pocne menjati na bolje, nastavite sa inercijom. Ovo nije vreme za opustanje, i da dremate. Drzite se vase rutine, nastavite sa vezbanjem, i nastavite da pojacavate sa znanjem, mirom i samopouzdanjem koje raste sve jace u vasem zivotu. Budite blagi prema sebi i budite strpljivi. Nadjite vremena za racionalna razgovor sa sobom, svaki dan. I prihvatite sebe takvog kakav ste, jer sa svakim danom, vi postajete sve vise i vise osoba kakva zelite da budete.

Pozitivno menjanje je proces bez kraja. I desava se kroz zivot. Kada zivite u nocnoj mori kao sto je socijalna anksioznost, i ucite da je prevazidjete, vi sebe postavljate za ciklus, koji se nikad ne zaustavlja, za pozitivan rast. Budite blagi prema sebi, jer to zasluzujete. Ovo ima mocan efekat na vas i ima znacajan uticaj na svakog koga upoznate. Kao vasa nova mirnoca, mir i samopouzdanje pocinju da uticu i na druge ljude. Zato nastavite sa tim, nastavite napred.

Pronadjite, zapocnite ili pohadjajte tu bihejvioralnu terapeutsku grupu. Neki od vas, unutar zvuka mog glasa, mogu videti sebe kao lidere u prednjem redu socijalne anksioznosti. Jer postoje milioni ljudi bez ikakve pomoci ili nade. Zato nastavite, i nastavite da primenjujete ono sto je duboko u vama na stvaran zivot, na prakticne situacije. Apsolutno nema nacina da omanete u ovom, osim ako odustanete.

Moje zadnje dve recenice sa savetom za vas su: Cestitam vam za sve sto ste uradili dosad. Nastavite, nastavite da se krecete i nastavite sa inercijom. Ovo je kraj seanse br. 20.

K R A J

Zahvaljujem ljudima koji su mi pomogli u prevodjenju: decku sa foruma depresija.org sa nickom "netko_tamo", Jeleni i Katarini!

DODATAK br. 1: Za one koji znaju engleski, preporucujem knjigu Steven Hayes "Get Out of Your Mind and Into Your Life":

Get Out of Your Mind and Into Your Life: The New Acceptance and Commitment Therapy

Ljudi tvrde da je ova knjiga takodje odlicna za prevazilazenje socijalne anksioznosti. Potrazite je...

DODATAK br. 2: Besplatna knjiga "The Flinch" Julien Smith, opis: "The idea is simple: your flinch mechanism can save your life. It shortcircuits the conscious mind and allows you to pull back and avoid danger faster than you can even imagine it’s there.
But what if danger is exactly what you need?
What if facing the flinch is the one best way to get what you want? "

DODATAK br. 3: Knjiga o manipulativnim ljudima, manipulisanju i kako se odbraniti: In Sheep's Clothing: Understanding and Dealing with Manipulative People


14 comments:

  1. hvala svima koji su pomogli u prevođenju,ja sam na početku ali mislim da ću uz vašu pomoć uspjeti da prebrodim gluposti koje su me smarale.
    HVALA VAM MNOGO.

    ReplyDelete
  2. Upravo sam završila seansu i osećam se mnogo bolje,moj život se značajno promenio na bolje i verujem da će se i dalje menjati,NEIZMERNO HVALA

    ReplyDelete
  3. Evo i ja da se prijavim da sam zavrsio, mogu da kazem da se primecuju mnoge promene u mom zivotu, ali se takodje osecam kao da treba jos mnogo toga da uradim. Uglavnom, nista ne treba ocekivati da se desi preko noci, upornost je najvaznija i ohrabrujem sve da slobodno krenu sa ovom terapijom jer bukvalno nista nemaju da izgube, a mogu mnogo toga da dobiju. Takodje cu ostait komentar na prvoj seansi kako bih ohrabrio ljude oji tek pocinju jer znam koliko je meni znacilo ti par komentara da bih poceo sa terapijom. Hvala puno.

    ReplyDelete
  4. Ljudi! Zanimame vase iskustvo, da li vam koristi ovaj tekst. Da li preporucujete ovu metodu i koliko je efikasna.
    Ako moze zlajo i tvoj komentar...Hvala!

    ReplyDelete
  5. Vrlo je efikasna ako je primenjujes dosledno ...
    Pokusaj :)

    ReplyDelete
  6. hvala zlajo, hvala svima koji su pomogli u prevodjenju! divni ste ljudi!
    ja sam na pocetku, ali vec se osjecam bolje u svojim mislima i uspijevam pronaci mir, tako da vjerujem da cu do kraja bit potupuno nova (odnosno ona stara osoba prije nego me zadesila anksioznost).
    svima vam zelim puno srece...i vama koji ste na pocetku da samo ustrajete, a vi koji ste zavrsili da uzivate u svom zivotu i miru.
    ljubim vas sve :)
    niki

    ReplyDelete
  7. jos ne mogu da verujem da sam pronasla resenje svih mojih problema.Hvala,pozdrav!

    ReplyDelete
  8. Dugo sam se rvala sa zeljom da idem kod psihoterapeuta,pri cemu mi privatnik trazi 2.000 din po seansi?! Dok drzavne ustanove ne dolaze u obzir jer vam odmah trtnu lekice za zivce, a meni je upravo potreno ovo- usmerenje, prica,ohrabrenje,kao i svima nama sa socijalnom anksioznoscu. Pre cu da popijem casu vina, slusam umirujucu muziku,caskam sa iskrenim ljudima, citam, gledam filmove, ljubim se :).... nego da se kljukam lekovima!
    Mi smo slobodni da napravimo izbor kakav je za nas najbolji! Trenutno sam na 9. seansi i verujem da cu do kraja citanja razbiti sve nepotrebne barijere koje stoje na putu ka mojoj sreci. I ovo ne radim samo zbog sebe, vec i zbog svih koji me okruzuju i stupaju u kontakt sa mnom.
    Samo napred- to govorim sebi i svima koji citaju ove isceljujuce seanse!! :)
    Jelena

    ReplyDelete
  9. Jel itko zavrsio cijelu terapiju ?
    Kakva su iskustva ?

    ReplyDelete
  10. lijepo rečeno, Jelena! :)

    ReplyDelete
  11. Ja sam stigao do seanse.moji problemi su uvijek kada dodjem u drustvenu situaciju,tj osjecam se isto koda to nisam ja,imam osjecaj da dajem skroz drukciju sliku o sebi nego sto zapravo jesam.Npr ako mi je dobar dan u skoli ili na faksu osjecam se odlicno bez anksijoznosti,ali sledeci dan kada dodjem opet se javi,tj kada se trebam pozdraviti sa prijateljima i tako..Da li se isplati ici do kraja ove terapije..koliko traje da se dodje do kraja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Да пређеш свих 20 сеанси ти треба 4 месеца. Али ту није крај. Мораш да наставиш да их читаш док ти не буде боље. Најбоље је по 10 сеанси на дан.
      Јерина.

      Delete
  12. Hvala PUNO što ste preveli ove audio trake!
    Stvarno ste super. Osjećam da mi pomažu. Ponosna sam kad se sjetim odlomaka u stvarnim situacijama kada su mi potrebni. Koje olakšanje. Da sam barem znala za ovo dok sam odrastala. :)
    Virtualan zagrljaj za sve koji se nalaze u ovoj situaciji. I naravno čestitke svima, za rad na sebi. ;)

    ReplyDelete

Followers