StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Grupne terapije:

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Monday, February 22, 2010

Seansa br 19 - drugi deo

Opustite se i smirite se. Nadjite mesto gde cete se smestiti i osetiti se dobro i udobno. Dozvolite sebi da se rastegnete, dozvolite sebi da se osetite dobro. Dozvolite sebi da se osetite udobno. Primetite da vam relaksacija sada dolazi brze. Primetite da vas um ide u smeru mira i zone mira. Relaksacija i spokoj postaju malo jaci, postaju vam sve vise automatski. Dok koristite tu rec koju ste izabrali, samo se podsetite na spokoj i mir i mirnocu koji zive unutar vaseg uma, koje mozete podstaci svaki put. Vas mir i vas spokoj se samo pojacavaju, cak i sada, ovog trenutka.

A ovaj mir, ovaj spokoj su nesto sto prihvatate, ne borite se i ne koncentrisete se na to. Samo lezite, vrlo nezno, opusteno, dozvoljavate da sva napetost ode iz vasih misica. Samo prihvatate vas mir i vas spokoj i vasu mirnocu. Ove vrlo dobre i pozitivne emocije, koje vam pripadaju sada.

I te pozitivne, mirne emocije samo proticu kroz vase telo i kroz vas um. To je vrlo prirodno, to je vrlo nezan proces. Ali je izuzetno mocan i izuzetno jak. I vi uzivate sada. Taj mir je vrlo, vrlo snazan. I raste snazniji svaki dan. Mnogi od nas koji smo imali anksioznost, bez obzira kakva vrsta anksioznosti je bila, smo imali dogadjaje i situacije u proslosti koje su bile negativne, koje su bile razocaravajuce, koje su bile posramljujuce, ponizavajuce. Videli smo da ponekad u nasem umu, (mi se necemo fokusirati na to sada), ali imali smo stvari koje su se desile u nasoj proslosti, posebno dok smo bili mladji, zbog toga sto su bile vrlo emocionalno nabijene, bile su vrlo negativne i vrlo mocne.. Taj dan je bilo lako da se dosegne nas emocionalni mozak i postave stvari u nasem zivotu koje stvarno ne zelimo da imamo, kojima stvarno zelimo da okrenemo ledja i da ih odbacimo. Ali te stvari su nasle dom u nasem mozgu i mnogo puta nismo mogli da ih oslobodimo i pustimo jer smo osetili da se ne mozemo osloboditi tih stvari, da moramo zadrzati stvari unutra. Osetili smo da ako kazemo nesto, da cemo upasti u nevolju. Kao rezultat, zadrzali smo stvari u sebi i sakrili negativne emocije. Jer nismo znali za nesto bolje i nismo mogli tada da operisemo na nekom drugom nivou.

Nista od ovog nije nasa krivica. Nista od ovog nije nesto sto smo izabrali. Nista od ovog nije nesto sto bi izabrali za druge ljude. No, neke stvari smo zatvorili. Mnoge stvari koje su nas frustrirale i ucinile nas ljutima i anksioznima. Koje su pokrile citav spektar negativne emocionalne skale. Ono sto zelimo sada je da oslobodimo i pustimo sve negativne emocije iz proslosti. Vi nikad necete moci da zaboravite sta se dogodilo u proslosti. Ali cete saznati da to nije stvarno vazno. Ono sto mi zelimo da uradimo je da oslobodimo emociju, negativnu emociju koja ide zajedno sa tim negativnim dogadjajem iz proslosti. Mi ne zelimo da kopamo po tome, ne zelimo cak ni da se secamo toga. Mi zelimo da sada egzistiramo u nasem miru i u nasem spokoju i u nasoj pozitivnoj snazi. I dok egzistiramo u nasem miru i dozvolimo da taj mir pluta kroz nas, postaje nam lakse da kazemo:
- Neka ta stara stvar ode! Neka ta starudija, koja pokusava da nas unazadi, ode. Ja sam je oslobodio, ja sam je pustio, ja je ne zelim. Ja dajem dozvolu mom mozgu da dozvoli procesu da nastavi, bez obzira da li sam budam ili spavam, da dozvoli tom djubretu da ode.

I dok se samo udobno smestate u toj fotelji ili na kaucu i dok prihvatate i dalje taj divan spokoj i mir, koji se sada razvija, vi samo nastavljate da dozvoljavate vasem umu i mozgu da oslobadja i pusta svo negativno emocionalno djubre iz proslosti. Mi ne zelimo da to radimo jedno po jedno. Mi ne zelimo da se setimo stvari, vase misli treba da budu fokusirane na sadasnjost. Vase misli treba da budu fokusirane na danas. Vase misli treba da budu fokusirane na vas mir i na vas spokoj i na vase samopouzdanje.

U isto vreme, mi cemo samo dozvoliti nasem umu i nasem mozgu da oslobodi taj unutrasnji pritisak i da dozvoli negativnim emocijama, bilo kojoj vrsti negativnih emocija iz proslosti, da samo nestanu, da odu. Da nas napuste. Mi ih namerno oslobadjamo i pustamo da odu. Mi im namerno okrecemo ledja. Mi namerno biramo da zivimo u sadasnjosti i mi dozvoljavamo nasem umu i mozgu da ide napred i da oslobodi svu zarobljenu negativnu energiju, sav taj zarobljen negativan bes, sve te zarobljene negativne emocije, anksioznost, razdrazenost, frustracije. I mi to oslobadjamo, pustamo, ne zelimo da nas to sputava u sadasnjosti i da nas zadrzava. Zato biramo da oslobodimo to negativno smece. To je ionako gomila lazi, to ionako nije istina i mi samo kazemo zbogom, i dozvoljavamo nasem umu da to procesuira i istera tako da nas vise ne gnjave emocije iz proslosti. Mi ne moramo da se vracamo nazad i ponovo prozivljavamo bilo sta. Necemo vise biti vraceni i povuceni nazad u taj negativni emocionalni kovitlac.

Sve te stvari koje su bile smestene u nas um i sve te negativne stvari koje smo iskusili u nasem zivotu su bile oslobodjene i otpustene i one nemaju izbora osim da odu. Vas um ce to videti, one nemaju izbora. One moraju otici.

I kako negativna proslost odlazi, vi cete prigrliti pozitivnu i izlecujucu sadasnjost i pozitivnu i izlecujucu buducnost.

Ja prihvatam sebe kakav sam, ne moram da pravim izgovore, ja samo prihvatam sebe, sada, kakav sam. Ja sam pravio greske, kao i svako drugi. Ali ja prihvatam sebe, tako da mogu ici napred, tako da mogu napraviti napredak. Tako da mogu uzivati u takvoj vrsti zivota. Ja zelim ziveti.

Ja imam mnoge dobre i kreativne talente koje mogu koristiti da pomognem sebi i drugim ljudima. Taj stari emocionalno negativni prtljag iz proslosti me moze samo vuci nadole, tako da ga ja odbacujem. Ja mu okrecem ledja. Ja biram da zivim u sadasnjem trenutku i da budem srecan i zadovoljan. Sadasnji trenutak. Sadasnji trenutak je ono sto je vazno. I ja prihvatam moj mir, moj spokoj, moju mirnocu u sadasnjem trenutku. Kad sam srecan u sadasnjem trenutku, to garantuje da ce moja buducnost takodje biti srecna.

Zato ja oslobadjam i odustajem od svih negativnosti iz proslosti, sve negativne stvari koje su bile ugurane u moj um i u moj mozak. Bez obzira kako duboko su te emocije sisle. Bez obzira kako duboko su zakopane te emocije, ja ih otpustam, ja ih oslobadjam, ja odustajem od njih. Bilo koja misao, secanje ili iskustvo u proslosti, koje me povlaci nazad ili me vuce nadole, i izaziva da moj napredak zakoci, ja to oslobadjam, otpustam, odustajem od toga. Ja ne moram nista da radim, ja samo treba da dam mom umu dozvolu da se to desi. Ja odustajem od svega sto je zakopano u mojoj proslosti, sto me danas cini nesrecnim. To nema izbora. To mora da ode.

Uzimam dubok udah, opustam misice, osecam spokoj i mir kako plovi kroz mene i oslobadjam negativni emocionalni prtljag iz proslosti. Oslobadjam negativna osecanja koja sam potisnuo u proslosti. Vidim da mi samo mogu nastetiti. Zato ih oslobadjam i otpustam. Gledam kako potpuno nestaju. Gledam kako me potpuno napustaju. Zato sto nemaju izbora. Ja ih oslobadjam i pustam ih da odu. Negativna osecanja mi samo mogu izazivati probleme. Zato biram da idem napred. Zato biram da idem napred sa cistim, mirnim umom. Ja oslobadjam sve negativne emocije iz proslosti i ja sam danas udahnuo pozitivnu moc mojeg mira. Ja prihvatam moj mir. Ja prihvatam moje pozitivne emocije. Ja sam slobodan od sramote, posramljenosti i krivice iz proslosti. Ja potpuno oslobadjam te negativne emocije. Ja dozvoljavam mom umu da ih potpuno oslobodi. Ovo je moj izbor. Ovo sam ja odlucio da uradim. Kao rezultat, ovo je realnost. To je ono sto ce se desiti.

Ja biram da idem u moj mir, u moje zdravlje i cistocu misli. Ja biram mir, mirnocu, razumevanje i samopouzdanje. Ja biram da rastem snazno i zdravo. Ja se oslobadjam lanaca koji su me vezali tako dugo. Ja prihvatam dobro, bolje i predivno. Ja prihvatam istinu i racionalnost koja lezi preda mnom. Moj zivot ima znacenje koje postaje izvor za mene, kako dani prolaze.

Moja snaga dolazi sada, u sadasnjosti. Moj mir dolazi sada, u sadasnjosti. Moje oci su fokusirane na ovaj mir. Moje oci su fokusirane na ovu mirnocu. Moje oci su fokusirane na danasnji dan. I ja biram da budem srecan.

Dok fiksiram moj pogled prema zdravlju, ja pocinjem da osecam mir, snagu, samopouzdanje, moc i jasnocu. To osecanje mira i sigurnosti je vec unutar mene i ono raste i raste i raste, vremenom. Te pozitivne zdrave emocije pripadaju meni, one su moje, ja sam ih izabrao. Da rastu i procvetaju. Unutar mog mira je izlecenje i moc. Ja to prihvatam kao deo mog novog zivota. Unutar mog mira ja mogu naci moje pravo ja. Mogu pronaci moju svrhu u zivotu, mogu pronaci odgovore na sva moja pitanja. Unutar moje mirnoce i mira, mogu pronaci zdrav zivot koji zelim da zivim. Sve ovo je unutar moje mirnoce i mog mira, unutar mojih pozitivnih emocija koje sad rastu u meni. I sve sto treba da uradim je da ih prihvatim. Zato ja namerno, sa svrhom, prihvatam moc lecenja mog mira, mojih pozitivnih emocija. Te pozitivne emocije su moje. Uvek su bile moje. One zive unutar mog uma. I ja biram da postanu snaznije i da rastu i sire se. I da procvetaju u nesto predivno. Moj izbor je na danas, moj izbor je sadasnjost i ja samo prihvatam ovo.

Ja samo prihvatam moj mir, moju snagu, moj spokoj, moje samopouzdanje. I ja prihvatam to znajuci da dok slusam ovu traku, i dok ove misli prolaze kroz moj um, moje pozitivne emocije samo rastu sve jace i jace, svakog dana. Ja sam sve vise u miru sa sobom i svetom, svaki dan. I moje pozitivne emocije mogu uvek ugusiti negativno smece iz proslosti. Nema bitke ovde i nema opiranja. Moje pozitivne emocije su uvek jace nego negativne emocije i svog smeca iz proslosti, koje sam upravo oslobodio i otpustio. Unutar mog mira je uvek snaga i izlecenje. Ja prihvatam moj mir. Ja prihvatam moje samopouzdanje. I dok uzimam jos jedan dubok udah, ja mogu osetiti ovaj mir, ovu sigurnost i ovo samopouzdanje kako raste unutar mene. Upravo sada, ovog trenutka. Danas.

Nazad <<     Dalje >>

No comments:

Post a Comment

Followers