StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Grupne terapije:

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Tuesday, February 23, 2010

Seansa br 20 - peti deo

Sledeca pripovetka je slicna po prirodi i ima vrlo interesantnu pricu. Njen autor je anoniman. Zove se "Stav je sve". Mi zovemo ovu poruku "Sada kad znate: Stav je sve", zato sto bi pre terapije bila potpuno neverovatna za one od nas sa socijalnom anksioznoscu. Sada kad znamo, imamo kontrolu nad nasom anksioznoscu i nad nasim zivotom. Ovaj prirucnik ce imati mnogo vise smisla.


Sada kad znate:
Stav je sve



Majkl je ona vrsta ljudi koju volite da mrzite. On je uvek dobrog raspolozenja i uvek ima nesto pozitivno da kaze. Kada bi ga neko pitao kako je, on bi odgovorio: "Da sam samo malo bolje, bio bi blizanac!"

On je bio prirodni motivator. Ako je neki radnik imao los dan, Majkl je bio tamo i govorio je radniku kako da pozitivno gleda na situaciju.

Njegovo gledanje na zivot me je vrlo zainteresovalo, pa sam jednog dana otisao do Majkla i pitao ga: "Ne razumem! Kako mozes da budes pozitivna osoba svo vreme? Kako ti to uspeva?"

Majkl je odgovorio: "Svakog jutra kad se probudim, ja kazem sebi, Majkl, ti imas dva izbora danas. Mozes izabrati da budes dobrog raspolozenja ili mozes izabrati da budes loseg raspolozenja. Ja biram da budem dobro raspolozen. Svaki put se nesto lose desi. Ja mogu izabrati da budem zrtva ili mogu izabrati da nesto naucim iz toga. Ja biram da naucim iz toga.

Svaki put kad neko dodje kod mene da se zali, ja mogu izabrati da prihvatim njegove zalbe ili mogu ukazati na pozitivnu stranu zivota. Ja biram pozitivnu stranu zivota."

"Da, bas, nije to tako lako." - protestovao sam ja.

"Da, jeste" rekao je Majkl. (Primedba: Majkl ocigledno nikad nije imao poremecaj anksioznosti.)

Majkl je nastavio:

"Zivot je sastavljen od izbora. Kada odbacite svo smece, svaka situacija je izbor. Vi birate kako da reagujete na situaciju. Vi birate kako ljudi uticu na vase raspolozenje. Vi birate da budete u dobrom raspolozenju ili u losem raspolozenju. Na kraju: To je vas izbor kako vi zivite vas zivot."

Nisam prihvatio ono sto je Majkl rekao.

Ubrzo nakon toga, ja sam napustio taj posao i izgubio sam vezu sa Majklom, ali sam cesto mislio na njega kada sam pravio izbore u zivotu umesto da sam samo reagovao na njega.

Nekoliko godina kasnije, cuo sam da je Majkl imao ozbiljnu nesrecu kad je pao sa tornja. Nakon 18 sati operacija, u kojima su mu ubacili cevi u kicmu, i mnogo nedelja intenzivne nege, Majkl je konacno otpusten iz bolnice.

Video sam Majkla sest meseci nakon nesrece. Kad sam ga pitao kako je, on je odgovorio: "Da sam samo malo bolje, bio bi blizanac. Hoces da vidis moje oziljke?"

Odbio sam da vidim njegove rane, ali sam ga pitao koja misao mu je prosla kroz glavu kad se desila nesreca.

"Prvo na sta sam pomislio je sta ce biti sa mojom jos nerodjenom kcerkom." - odgovorio je Majkl.
"Onda, dok sam lezao na tlu, setio sam se da imam dva izbora: Ja mogu izabrati da zivim - ili mogu izabrati da umrem. Ja sam izabrao da zivim."

"Zar nisi bio uplasen? Da li si izgubio svest?" - pitao sam.

Majkl je nastavio, "...bolnicari su bili divni. Oni su nastavili da mi govore da cu biti dobro. Ali kad su me odneli u hitnu pomoc" i kad sam video izraze na licima doktora i sestara, tada sam se stvarno uplasio. U njihovim ocima sam citao, on je mrtav covek. Znao sam da moram nesto da preduzmem."

"Sta si uradio?" - upitao sam.

"Bila je tamo jedna velika krupna sestra koja mi je postavljala pitanja." rekao je Majkl. "Pitala me je da li sam alergican na nesto. Ja sam rekao: Da."

"Doktori i sestre su prestali sa radom dok su cekali na moj odgovor. Duboko sam udahnuo i viknuo: Na gravitaciju!"

"Dok su se smejali, rekao sam im da sam izabrao da zivim. Operisite me kao da sam ziv a ne mrtav."

Majkl je preziveo, zahvaljujuci vestini njegovih doktora, ali takodje i zbog njegovog zapanjujuceg stava. Ja sam naucio od njega da svakog dana mi imamo izbor da zivimo punim zivotom.

Stav, nakon svega, je sve. Vi sada imate dva izbora u zivotu: mozete izabrati da budete srecni u sadasnjem trenutku, i da tako imate kontrolu nad vasim zivotom ili mozete izabrati da budete uznemireni okolnostima oko vas - da budete dozivotna zrtva bilo cega i bilo koga ko vam bude na putu.

Ti izbori su vasi.

Nazad <<     Dalje >>

4 comments:

  1. molim sve one koji su prosli svih 20 seansi da iznesu svoja zapazanja i iskustva u vezi sa tim koliko im ovo zaista pomaze u svakodnevnom zivotu. da li je moguce da ovo stvarno deluje? da li se osecaju izleceno od anksioznosti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ја сам прешла свих 20. Сада их само понављам. Осећам се боље когнитивно, али нам ипак фали бихејвиорални део терапије. Са тим би брже и боље напредовали.
      Јерина.

      Delete
  2. Mogu slobodno reci da su me ove seanse izlecile! Odlucila sam da moram sama da se suocim sa problemom. Bez lekova, bez psihijatra.I sada kada je proslo vec godinu dana od zavrsetka vezbi ovih seansi u glavi mi se vrte vezbe i recenice iz njih. Beskrajno sam zahvalna autoru kao i ljudima koji su omogucili prevod ovih vezbi. Budite dosledi, vezbajte, verujte! Garantujem uspeh!

    ReplyDelete
  3. Ja sam korak po korak stigla do ovde i završila 20 seansu. Čestitam sebi i drugima što su dogurali do ovde! Sve u svemu jako delotvorno i ohrabrujuće štivo. Kad se osvrnem na sve seanse najviše mi je ostao urezan spori govor koji umiruje i vraća kontrolu nad sobom, potom prava koja svi mi imamo (pravo da kažem NE i da se ne osećam krivom, pravo da ne opravdavam svoje postupke, pravo da pogrešim itd), zatim pravljenje hijerarhije događaja u cilju dostizanja krajnjeg cilja koji u početku izaziva najvišu anksioznost itd. Namera mi je da obrnem krug i prisetim se svih seansi kako bih utvrdila gradivo, ali bez žurbe, pratiću tempo koji mi odgovara. Pozdrav svima i samo hrabro napred, sa verom i nadom u srcu i odlukom da želimo da živimo ispunjen, lagodan i srećan život! Počnimo od pozitivnog stava. Svako dobro! :) Jecko

    ReplyDelete

Followers