StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Grupne terapije:

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Monday, February 22, 2010

Seansa br 20 - treci deo

Ja koristim racionalni razgovor sa sobom svaki dan kad sam pretrpan stvarima koje moram da uradim. Ja ne zelim da se osecam pretrpan i ne dam tom osecanju da dominira mojim zivotom. Zato, kad imam 600 stvari da uradim odjednom, ja automatski usporim i kazem sebi ovako:

- Pa, nema mnogo razlike koliko ima toga da se uradi. Ja samo mogu uraditi ovoliko mnogo i ja mogu samo ici ovoliko brzo. To verovatno znaci da neke stvari nece moci biti uradjene. I to je nacin na koji mora biti uradjeno. Sada, ja moram da se fokusiram na ono sto je najvaznije, i da uradim ono sto mogu.

Moja racionalna izjava obicno tako zavrsava, jer do vremena kad usporim i sve postavim, ja sam nazad ispred kompjutera, radeci na jednom od projekata koji moram da zavrsim. Ako trebam, ja cu uraditi jos jedan logican korak. Ne cini nista dobro da sedim ovde i brinem o svim stvarima koje moram uraditi. Briga, osecanje pretrpanosti i preterano razmisljanje ce me samo rastuziti i paralizovati. Umesto toga, mnogo je logicnije, da prestanem da razmisljanjam i pocnem da delujem. Zato, usporite i racionalno razgovarajte sa sobom svaki dan. To je jednostavna stvar da se uradi. Ali je i vrlo mocna. Kad mozete usporiti i biti racionalni o okolnostima oko vas, anksioznost ne moze da se razvija. U stvari, anksioznost nema izbora nego da se smanji i nestane kad ste ovako racionalni sa sobom.

Svaki put kad usporite, i budete racionalni, vi ubijate socijalnu anksioznost. Molim zapamtite da su prethodne dve seanse u seriji, broj 18 i 19, dodatak terapiji koju ste vec radili. Koriscenje ove dve trake moze biti smirujuce, kao i terapeutsko. Time ubijate dve muve sa jednim udarcem. Na traci 18, mi pojacavamo zonu mira i vidjenje sadasnjosti. Na traci 19, mi isticemo izjave o pravima i otpustamo negativnu proslost.

Sada, kao jedan od poslednjih prirucnika, koristicemo neki racionalni materijal koji niste mogli da prihvatite u prvih nekoliko nedelja terapije. Ti prirucnici su vrlo racionalni, ali se fokusiraju na vasu sposobnost da birate i da donosite odluke. Dovde, vi ste svesni da imate izbore, opcije i procese donosenja odluka u vasem zivotu. Ali u pocetku ove serije, kad smo bili potpuno pod kontrolom socijalne anksioznosti, ideja da uopste imamo bilo kakvu kontrolu nad time, je bila teska da se poveruje u nju. No, kako ste napredovali, vi ste videli i znate, da imate mnogo vise kontrole nad anksioznoscu, nego sto ste nekad mislili.

Zato je sledeci glavni prirucnik tema koja se pojavljuje na mnogim drugim mestima i uklapa se odlicno u nasu terapiju na ovom mestu. Mi mozemo imati izbore i mi imamo sposobnost da sada donosimo odluke. I mi zelimo da to bude vrlo jasno nasem umu.

Nazad <<     Dalje >>

No comments:

Post a Comment

Followers