StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Wednesday, February 3, 2010

Seansa br 16 - prvi deo

Dobrodosli na seansu br. 16 koja nastavlja sa objasnjenjem komprehensivne kognitivno bihejvioralne terapije i posebno grupne bihejvioralne terapije. Vi ste vec shvatili koncept sporog i postojanog uspinjanja po vasoj hijerarhiji. Ali zelim da vam ponovo ukazem na to da bez obzira na aktivnost koju radite u grupi, i to ukljucuje sve, od kratkog razgovora, asertivnosti, do toga da se osecate prijatno tokom kratkog razgovora, vazno je da pocnete polako, sa aktivnostima koje vam izazivaju samo malo anksioznosti. I da vezbate na tim aktivnostima dok ih ne budete radili sa primetno manje anksioznosti. Kada to dostignete, i popnete se do sledeceg koraka na hijerarhiji, zanimljivo, ono sto vi smatrate da je aktivnost, sto izaziva malo anksioznosti danas, bice nesto sto ce vam izazivati vrlo malo ili uopste nimalo anksioznosti, za nekoliko meseci. Vas napredak na hijerarhiji ide brze nego sto mislite, omogucujuci vam da ostanete na kursu bihejvioralne terapije, bilo da je radite sami, ili kroz grupu socijalne anksioznosti. Bukvalno cete sebe iznenaditi sa onim sta mozete uciniti i kako brzo ste u stanju da to uradite.

Imali smo coveka koji je dosao u Institut za socijalnu anksioznost na jednu od nasih intenzivnih kognitivno bihejvioralnih grupa. Ovaj covek je imao tezi slucaj socijalne anksioznosti nego sto je uobicajeno. I nakon nedelju ili dve, stajao je ispred ljudi, postavljali su mu pitanja, koristio je mikrofon i sedeo u stolici za buljenje. Rekao nam je da nikad nije radio nijednu od tih stvari ranije u svom zivotu. I bio je vrlo iznenadjen da to moze raditi sada. Njegova anksioznost u vezi onog sto je u stvarnosti radio, nije sasvim nestala u kratkom periodu vremena. Ali je bio u stanju da radi sve ove stvari sa manje brige i anksioznosti nego ikad ranije. Bio je uspesan u onom sto je radio. To jest, pravio je korake u njegovoj hijerarhiji i shvatio je da ga to vodi u pravom smeru. Kad vi budete shvatili da mozete raditi vise stvari nego sto ocekujete, budite sigurni da uzmete vremena da kognitivno podsetite sebe o vasem napretku i da pohvalite sebe. Ako vodite bihejvioralnu grupu, molim vas da naglasite ovu vrlo racionalnu cinjenicu clanovima grupe, svake nedelje.

Ovde u Institutu za socijalnu anksioznost, vidimo ljude kako rade nove stvari, uzimaju ucesca u novim aktivnostima, i generalno rade na svojoj hijerarhiji svake nedelje. To su uvek pozitivni dogadjaji i mi moramo nauciti kako da cestitamo sebi zbog pravljenja ovog napretka. Ponekad, nakon pravljenja veceg koraka napred, osecanja koja bi zeleli da imamo, osecanja samopouzdanja i srece, nisu jos prisutna. Zato sto nismo imali ta osecanja mnogo godina. To je savrseno normalno. Ali kako nastavljate da napredujete na vasoj hijerarhiji, osecanja koja zelite da osetite, koa sto su samopouzdanje i sreca ce pratiti ono sto vec radite.

Nazad <<     Dalje >>

No comments:

Post a Comment

Followers