StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Sunday, October 18, 2009

Seansa br 5 - treci deo

Paradoks borbe

Ovde su pet "negativnih" ponasanja koje sam ja redovno koristio u pokusaju da prevazidjem moju socijalnu anksioznost. (To ne funkcionise, ali ja nisam znao za bolje od ovog):

1. Ja sam INSISTIRAO da ja nisam trebao da se osecam na ovaj nacin. Zasto se ja bojim upoznavanja drugih ljudi ili odlazaka na zabave? Zasto mi je neprijatno u restoranima i na drugim javnim mestima? Zasto se osecam neprijatno i nelagodno? Ne bih trebao, govorio sam sebi i insistirao sam da to nije u redu!

2. Ja sam se BORIO protiv osecanja straha i anksioznosti koristeci BES: "Ja cu prevazici ovo danas, do vraga! Muka mi je i umoran sam od ovakvog zivota. Zelim da se osecam slobodan i srecan i u miru. Mrzim da se osecam slab, nesposoban i uplasen!" A onda bih udario jastuk, sutnuo vrata ili udario nesto o zemlju u besu.

3. Ja sam ZALIO nad cinjenicom da imam socijalnu anksioznost. "Zasto ja moram imati ovo? Niko drugi koga poznajem nema ovo. Oni mogu raditi stagod zele. Ja cak ne mogu imati ni prijatelje. Nemam nikog da pricam sa njim o ovom. Nikad mi nece biti bolje. Ja cu uvek biti odbacen - Nikad necu imati prijatelje! Bicu anksiozan, nesrecan i pun strahova do smrti!"

4. KORISTIO sam "fer" argument.: "To nije fer da ja imam ovo! Nisam ucinio nista lose. To nije fer da sam ja jedini na citavom svetu koji mora da pati zbog ovog!"

5. KORISTIO sam argument "zasluziti": "Ova anksioznost je grozna. Ja ne zasluzujem da prolazim kroz ovo. Nikad nisam ucinio nista lose. Nikad nisam povredio nikog. Ja sam dobra osoba. Sta sam uradio da zasluzim ovako nesto grozno?"

Ovo su sve sasvim normalne ljudske reakcije na neverovatan emocionalni bol koji izaziva socijalna anksioznost. Kad imate ovako tezak problem, prirodno je da zelite da ga se otarasite po bilo koju cenu.

Nazalost, koriscenje ovog nacina rezonovanja je slicno bacanju benzina na razbuktao plamen.

ODUPIRANJE ANKSIOZNOSTI, borba protiv anksioznosti, bitka protiv anksioznosti, napadanje anksioznosti i agresivnost protiv anksioznosti - samo POJACAVA socijalnu anksioznost.

Zato mi nazivamo resenje za socijalnu anksioznost "paradoks". Stvari koje vi normalno ocekujete da treba da radite da bi se oslobodili socijalne anksioznosti, samo pogorsavaju problem.

Na primer, svaki put kad sam agresivno pokusao da se resim moje anksioznosti, bacio sam se u situacije koje su mi izazvale veliku anksioznost a te situacije su bile previse teske da ih resim u to vreme. Kao rezultat, ja sam video sebe kao gubitnika i luzera jer nisam resio moju anksioznost kao sto sam planirao. Ustvari, pogorsao sam stanje jer sam nastavio da vidim sebe kao nesposobnog i nastavio sam da budem anksiozan. Nisam trebao sebe prisiljavati i pritiskati jer je agresivnost samo pogorsala i raspalila anksioznost.

Moja agresivnost, borba i navaljivanje su samo pogorsali anksioznost.

Sto sam se vise borio, sve vise me je to zadrzavalo u mom razvoju. Zato je prevazilazenje anksioznosti suprotno intuiciji. Zato mi to zovemo paradoks.

Anksioznost je kao dete koje se davi. Spasilac skace u vodu da spasi dete ali dete je uplaseno, panicari i sigurno je da ce umreti. Zato se bori agresivno sa rukama i nogama u svim smerovima. Misli da spasava svoj zivot. Ono se rita, ujeda, bori se i povredjuje osobu koja pokusava da ga spasi jer je toliko uplaseno od davljenja i strah ga je potpuno preplavio. Ne moze razumno da razmislja. Sta je resenje za dete koje se davi? Kako moze biti spaseno? Umesto da se bori, treba da se smiri, uspori, opusti se, otvori svoj um i jednostavno prihvati pomoc spasioca. Borba i bitka protiv anksioznosti nikad ne uspeva. Samo vas uznemiri, ucini vas anksioznim, besnim, frustriranim i punim straha.

Nazad <<     Dalje >>

4 comments:

  1. "Anksioznost je kao dete koje se davi..."
    Tako istinito i dirljivo.
    Ne kaze se dzabe da kada je ucenik spreman ucitelj se pojavi. Hvala Zlajo sto postojis i sto je ovakav tekst dopro do mene.
    Pozdrav od JeleneBg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Не. Ми смо "деца која се даве", а анксиозност је вода у којој се давимо. Значи, прихвати помоћ спасиоца (а то је овај сајт) и не бори се против анксиозности (воде).
      Јерина.

      Delete
  2. Sajt je tako dobar, svaka cast :) moj oporavak je poceo i osecam se mnogoooo bolje od kada koristim ove savete i tehnike.. zelim svima da ozdrave jer je to najmanje sto mogu da ucine za sebe!!!

    ReplyDelete

Followers