StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Wednesday, November 11, 2009

Seansa br 7 - cetvrti deo

Sledeci prirucnik koji zelimo da predjemo u ovoj seansi se zove:

Preokretanje ANT-ova (prvi deo)
(utemeljenje novog realisticnog i racionalnog razmisljanja)

Mozak nije kao kompjuter. On je napravljen od milijardi nervnih celija koje provode elektricitet i oslobadjaju hemikalije. Svaki put kada zamenite ANT misli sa ispravnim, racionalnim mislima, vi bukvalno, fizicki, menjate mrezna kola vaseg mozga. A racionalne, pozitivne misli su uvek jace od starih negativnih ANT misli.

Samo VI mozete promeniti vasu hemiju u mozgu i neuroputanje - ne prihvatajuci te otrovne ANT misli i osecanja. Morate izabrati da se fokusirate, verujete, razmisljate o tome i primite te racionalne, istinite misli i stavove.

Vecina od nas smo proveli godine i godine pod kontrolom ANT-ova ali sada je vreme da promenimo nasa mozdana strujna kola zauvek. I to okruzujuci se sa racionalnim, ispravnim, realisticnim razmisljanjem.

NOVI KONCEPT: Ako imam zabrinute i anksiozne ANT misli, onda ja mogu takodje imati i mirne i smirujuce misli.

Niko od nas nije rodjen sa socijalnom anksioznoscu. Niko od nas nije izabrao socijalnu anksioznost. Svako od nas bi rado odustao od socijalne anksioznosti ovog momenta ako bi mogao. Posto niste rodjeni sa socijalnom anksioznoscu i automatskim negativnim mislima i osecanjima koja ih prate, ovo znaci da vi mozete nauciti da razmisljate i osecate razlicito. To znaci da iako nije nasa krivica sto imamo socijalnu anksioznost, u ovom stadijumu ne postoji niko drugi ko nas moze izvuci iz ove zamke osim nas samih.

Drugacije receno, vi niste odgovorni sto imate socijalnu anksioznost. Ali, vi ste jedini odgovorni za svoje izlecenje.

Cak i sada, vi mozete odabrati neke stvari. Mozete izabrati da ostanete zaglavljeni u zbrci socijalne anksioznosti ili mozete odabrati nove misli i osecanja umesto toga. Zato, ja mislim da cu ja izabrati te nove racionalne misli!

NOVI KONCEPT: Preokrenite tu ANT misao.

OK, ovo zvuci dobro. Ali, kako preokrenuti te ANT misli?

Ako brinete u vezi situacije, PREOKRENITE MISAO polako.

Na primer, ako brinem zbog buduceg dogadjaja, ja uzimam potpuno istu brigu i preokrecem je naopacke:

"Ovo stvarno nije tako lose kao sto sam ja zamislio. Preterao sam u mojim mislima izvan svake mere. Sada cu se promisljeno fokusirati na nesto drugo. Znam da to apsolutno nije dobro za mene da toliko brinem."

Ili kazite sebi ovo:

"Sta mi dobro moze doneti da toliko brinem? Briga ili anksioznost iscekivanja je ANT misao koja ne moze uciniti nista drugo nego mi lagati. Posto znam da mi ANT-ovi lazu, ovaj dogadjaj se moze ustvari preokrenuti da bude malo bolji nego sto sam ja ocekivao. Ja cu biti OK. Uvek sam prosao kroz to ziv. Prosao sam kroz ovakve dogadjaje i ranije i jos nisam umro dosad."

Zapamtite: Ako mozete izgraditi negativne stvari u vasem umu, mozete lako izgraditi i RACIONALNE misli u vasem umu. Pozitivne, racionalne misli su uvek tacnije, jace i mocnije nego stare ANT lazi.

Primetite, treba malo da pomerite vase misli "nagore".

Na primer, kazite sebi: "Ovo nije tako grozan dogadjaj kako se ja plasim. Ovo je dogadjaj sa kojim sam imao poteskoca u proslosti. Ali ja sam drugacija osoba sad. Ovaj dogadjaj moze jos uvek izazvati nesto anksioznosti, ali ce biti malo bolje nego ranije."

Primetite da smo bili vrlo racionalni sa nasim razmisljanjem. Savrseno je u redu reci: "Ja sam imao problema u razgovoru sa strancima ranije." Vas mozak zna ovo i ovo je racionalna izjava.

Ali mi ne zelimo da stanemo ovde. Mi moramo da nastavimo. "ALI, ja sam napravio odredjeni napredak i stvari su sad malo lakse za mene, tako da mozda razgovor sa drugima nece biti sasvim tako los kao sto ja mislim da ce biti."

Dakle, vidite, ja sam promisljeno izabrao da razmisljam racionalno, ali jos nisam spreman da idem pozitivno. Zato idem neutralno.

Mozete dodati sve neutralne reci koje zelite ovoj izjavi tako da bude istinita izjava koju ce vas mozak prihvatiti.

Mozete uvek reci: "Razgovor sa drugim ljudima mi je izazivao anksioznost u proslosti, ALI sam naucio neke strategije koje ce mi ovo olaksati. Usporicu, udahnuti duboko, koristicu spori govor i fokusiracu se na ono sto mi druga osoba govori. Mogu da imam nesto anksioznosti, ali mozda ce to biti lakse ovaj put. Mozda ce biti podnosljivije nego sto je bilo u proslosti. Mozda cu se, usporavajuci, osecati mirnije i pod kontrolom."

Ova neutralna izjava koju ste upravo napravili za sebe je vrlo racionalna i zapocinje proces menjanja vaseg automatskog negativnog razmisljanja u automatsko racionalno razmisljanje.

Ali mi ne mozemo napraviti skok odjednom. Ne mozemo preci sa godina i godina negativnog razmisljanja na pozitivno razmisljanje sa samo nekoliko izjava ili prirucnika.

Moramo ostati racionalni sa nasim mozgom. Zato, preokretanje ANT-ova, prvi deo, znaci da mi ostajemo racionalni i bar pravimo nase misli neutralnima u vezi dogadjaja koji stvaraju anksioznost.

Nazad <<     Dalje >>

4 comments:

  1. Primjetila sam kad sam cijeli dan među ljudima da imam vise samopouzdanja, a kad sam doma po cijele dane katastrofa,kad izađem van totalno fobicna i zbunjena..također kad se dobro nasmijem mi bude puno bolje,opustenija sam..i da mozda je jako glupo ovo ljeto sam kupila ogromne suncane naocale i puno mi je bolje kad ih nosim,to mi je kao maska da mi se ne vidi fobican izraz lica i opusteno pricam sa svima..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Što se mene tiče, mogla bih, pored naočara, nositi i gas masku :-)
      Jerina.

      Delete
  2. Da, i meni se takodje desava ista situacija. Kada sam stalno u kontaktu sa ljudima anksioznost je smanjena, ali kada sam nedelju dana kuci, dobijam nervozu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, i zdravi bi dobili nervozu ako bi nedelju dana sedeli samo u kući. Ja gledam da svaki dan odem negde, ako niko ne dođe. Samo moram ići sa nekim, ne smem sama.

      Delete

Followers