StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Tuesday, December 15, 2009

Seansa br 10 - osmi deo

Sledeci prirucnik ujedinjuje mnoge koncepte koje smo vec predstavili a koje ste vec vezbali. Dovodeci ih ovako zajedno, pomoci cemo vam da postanu temeljni u vasem razmisljanju a prirucnik takodje sluzi i kao snazan alat za pojacanje.

Otrovne misli


Anksiozne, brizne misli koje vode u anksioznost, brizna osecanja stvaraju traumatski zivot obuzet anksioznoscu onima od nas koji pate od socijalne anksioznosti.

Kada pocnemo da budemo svesni ovoga i pocnemo da preuzimamo kontrolu nad nasim mislima, koje vode ka osecanjima, tada mozemo prevazici ovu silaznu spiralu negativnosti. Ovaj sindrom, "ocekivanje da ce se desiti najgore" - koji odrzava nasu anksioznost u zivotu - mora biti zaustavljen. Sledi ono sto mi obicno cinimo:

Mi stalno ponavljamo o nasim neuspesima.
Mi govorimo sebi da mi to ne mozemo uciniti.
Mi govorimo sebi da su stvari koje mi MOZEMO da radimo, grozne, odvratne, i monstruozne i zelimo da NE MORAMO da ih radimo.
Mi govorimo sebi da nam nikad nece biti bolje. "Ja sam uvek bio ovakav..."
Mi nastavljamo da pojacavamo negativne, strasne - obsesivne misli... osecanja straha... i onda nastavljamo da imamo anksioznost, brigu, i strah.

DA LI VIDITE POVEZANOST?

Misli nemaju moc u sebi samima i kao takve. VI ih prozmete sa vasom sopstvenom moci i vasim osecanjima. Misli uvek zahtevaju akciju sa vase strane. Na primer, probajte da pokrenete vas kompjuter samo sa svojim mislima... Idite u prodavnicu i kupujte samo sa svojim mislima... ili napisite pismo koristeci samo vase kognitivne sposobnosti. Razmisljanje, samo po sebi, nije dovoljno.

Svaka misao zahteva akciju da bi se pokrenula.

Te originalne bezopasne, misli bez moci, ipak, mogu stvoriti veliku pustos u vasem zivotu ako pocnete da ih ponavljate i da im verujete, jer onda vi pocinjete da DELUJETE na osnovu njih.

Ako verujete i delujete na osnovu lazi, laz ce postati istina. Vi ste stvorili to sa vasim mislima, i izabrali da verujete u to sa vasim akcijama. Dakle, vi ste ucinili od ove misli bez moci da postane istina.

Ovde su neki primeri:

Misao: "Ja se bojim da pricam ispred drugih ljudi."

Akcija: Izbegavanje. Necinjenje. Briga o tome.

Rezultat: Moj strah od pricanja ispred drugih ljudi postaje jaci. Sada imam jaca negativna osecanja. Cini mi se potpuno nemoguce da mogu pricati ispred drugih ljudi.

Kako da promenim ovo: Ja treba da preokrenem ANT-ove i da pocnem da mislim na drugaciji nacin: Treba da kazem sebi: "Ako pricam nekolicini drugih ljudi, to me verovatno nece ubiti." "Ja mogu cak i preziveti. Ako cu balaviti, balavicu. Pa sta?

Pricanje u javnosti je najveci strah za skoro svakog, ne samo za mene. A kada pricam drugim ljudima ili prezentujem nesto drugim ljudima, ja cu to ciniti dobro. To sigurno nece biti propast sveta."

Akcija: Sprovedite racionalne misli i pricajte jednom ili dvojici drugih ljudi. Idite polako, ali nastavite da napredujete. (Nastavite, polako ali sigurno, korak po korak, jer je to vrlo vazno ovde.)

Vi morate izazvati vasa ANT uverenja, kognitivne obrasce i strategije razmisljanja. Da li vam one govore racionalnu istinu i vode vas u zdravom, korisnom pravcu? Ili vas zadrzavaju u krugu poraza, depresije, izbegavanja, straha i "ocekivanja da se desi najgore"?

Anksioznost je izazvana hormonom adrenalina. Adrenalin je hormon "ubrzanja". On ubrzava vase misli, akcije i osecanja.

Sta je to sto adrenalin ubrzava kada ste iznenadjeni/na licu mesta/kad se osecate samosvesni ili kad nesto odjednom iskrsne? To ubrzava vase misli o tome sta ce se desiti.

Adrenalin ubrzava vase procese razmisljanja - i kao rezultat, osecanja koja ste ukljucili u te misli. Na primer, ako kazete i verujete da je pricanje grupi ljudi uzasno, strasno, grozno, onda ce adrenalin preuzeti vasa osecanja i stvoriti uzasnu, strasnu i groznu anksioznost.

Ako ne promenite vase obrasce razmisljanja/verovanja/delovanja i osecanja, sindrom negativne anksioznosti ce vas uvek gurnuti prema strahu.

Ako se, sa druge strane, vase misli i verovanja pocnu menjati, te misli sa navalom adrenalina ce se kretati pod vasom kontrolom. Bice vise kao: "Pa sta? To nije velika stvar! Ovo sigurno nije propast sveta."

A kroz vase druge strategije (narocito usporavanje) mozemo takodje nauciti da kontrolisemo i smanjimo navalu adrenalina. Spori govor, koriscenje kljucne reci koja vas smiruje, opustanje, i hvatanje zdravih, racionalnih misli koje ste ukalupili u vas um, ce na kraju zaustaviti navalu tog nezgodnog hormona, adrenalina.

MISLI SU VEOMA MOCNE jer one vode ka uverenjima - a uverenja vode u akcije.

KOJIM MISLIMA CETE IZABRATI DA VERUJETE?

Tim starim, iracionalnim, lazljivim ANT mislima, ili cete ih promeniti i poceti da verujete u ono sto je racionalno? Vi mozete odluciti u kojem smeru cete ici. Ja se nadam i pogadjam da cete odluciti da budete racionalni i da cete verovati u istinu.

Nazad <<     Dalje >>

No comments:

Post a Comment

Followers