StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Monday, December 21, 2009

Seansa br 11 - prvi deo

Ovo je seansa br. 11 serije Prevazilazenje socijalne anksioznosti korak po korak. Vi ste presli dug put i sada ste spremni da napravite jos malo napretka. Ako ste stigli ovoliko daleko radeci seanse i ako ste radili na strategijama iz prirucnika, izjavama, konceptima i tehnikama, vi zasluzujete da sada cestitate sebi.

Dosad bi trebalo da mozete da koristite spori govor, u javnosti, sa drugim ljudima. Da vam naglasim ovo ponovo: Ako ste dovoljno vezbali usporavanje govora i usporavanje stvari, vi se ne samo osecate relaksiranije i mirnije kada govorite sporim govorom, nego to mozete i da prenesete na spoljasnji svet i da zajedno sa tim osetite i smanjivanje anksioznosti.

Ako vam se ovo dosad ne dogadja, vratite se na seansu br 2 i osvezite sebi spori govor i onda pocnite da ga koristite kao jedinu terapiju za sledecu nedelju. Nemojte ici sa seansom sve dok vam spori govor nije udoban i deo vaseg antianksioznog napretka. To je od vitalne vaznosti do 11. nedelje da je spori govor nesto sto mozete koristiti kad god vam je potrebno da ga koristite. Mi jos uvek ne ocekujemo perfekciju ali vi treba da imate neke sposobnosti da sebe smirite privatno i u javnosti koristeci ovu tehniku. Spori govor postaje cak i vredniji dok nastavljamo kroz ove seanse.

Takodje zelimo da proverimo kako "rukujete" sa automatskim negativnim mislima. Da li vam je sad lakse da ih uhvatite dok nastaju? I da smislite odvracanje da ih izbegnete? Da li imate neke svoje dobre misli koje iskacu kad ANT-ovi napadaju da bi kontrolisali vase razmisljanje? Da li fraze "lazljivi ANT-ovi" ili "ANT siledzije" pogadjaju vas mozak kada ANT-ovi pokusavaju da naprave stetu? Mi zelimo da nastavimo da pojacavamo ANT prirucnik dok nije toliko automatski da ga ne mozete nikako zaboraviti ni pod kakvim okolnostima.

Zatim, kako vam idu izjave o pravima? Zapamtite da je to za neke ljude teze nego za druge, ali mi zelimo da pojacavamo te vrlo istinite izjave dok ne osetite da su istinite. Mi zelimo osecanje a ne samo znanje za glavu.

Isto je i sa proslonedeljnim "kretanjem u pozitivnom smeru". Posebno je vazno da ponovo procitate sporim govorom pozitivne izjave za koje osecate da vam jos "ne pripadaju". Zelimo biti sigurni da pocinjete da osecate bolje i racionalnije o sebi, vasim sposobnostima i vasem zivotu. Izjave "kretanja u pozitivnom smeru" su vrlo vazne u postizanju ovog cilja.

Da li je paradoks borbe sada nesto sa cime se mozete brzo identifikovati? Da li znate na sta mislim? Ako ne, vazno je da se vratite nazad na seansu o paradoksu borbe. Jer ako mi koristimo negativne emocije na bilo koji od 5 nacina spomenutih u prirucniku, mi samo dosipamo benzin na vatru nase anksioznosti i ove seanse nam onda nece doneti nista dobro. Prihvatanje, iako je paradoks, je neophodan korak pre nego mozemo dosledno prevazici socijalnu anksioznost. Prisetite se sada Carobnjaka iz Oza i epizode iz Zvezdanih staza.

Sta je sa stavom koji zelimo da koristimo protiv socijalne anksioznosti? "Koga je briga?" "To nije nista narocito!" "Zasto ja razmisljam o ovom uopste?" "Imam bolje stvari da radim nego da slusam siledzijske lazove!" "PA STA?" "Zasto pravim slona od misa?" Nastavite da citate ove stavove i dozvolite im da "potonu" u vas mozak. Mozda vec mozete da ih osetite.

Da vam kazem sada nesto mudro. Da ste ovde prisutni licno na kognitivno-bihejvioralnoj terapiji mi bismo proverili da vidimo da li radite prirucnike svake nedelje. Zato je licna terapija, oci u oci, tako mocna. Da bi postigli iste rezultate, molim da razumete da je moj cilj da vam pomognem da i vi uspete. Ne postoji precica da se prevazidje socijalna anksioznost ili da procitate kao sazeti pristup da vam bude bolje. Mi treba da "pokrijemo" sve u ovoj seriji, da dozvolimo ponekad da potone duboko u nas um, i da budemo strpljivi i uporni u postizanju naseg cilja.

Iz tog razloga, ja vam isticem istu stvar, bas kao da zajedno sedimo u kancelariji, i vi i ja govorimo oci u oci. Da bih ilustrovao vaznost onog sto govorim i kakav to ima efekat na prevazilazenje socijalne anksioznosti, mi znamo da ako osoba nije citala ANT prirucnik nekoliko proslih nedelja, automatske negativne misli ce verovatno poceti da divljaju. I ako spori govor nije bio isproban, onda prirucnici cak nece uci u mozak na pravi nacin. Ja zelim da prevazidjete socijalnu anksioznost ovim redom tako da vodite srecan, bez ogranicenja, pozitivan zivot. Zato, molim vas, nemojte preskakati vazne prirucnike, metode, koncepte i tehnike. I kako napredujete, iako je ponekad tesko, molim vas da budete ohrabreni. Stvari se samo pogorsavaju kada sebe mucite.

Dok napredujete, pozitivne stvari se desavaju cak iako toga niste svesni. Svaki put kad pocnete da menjate mozak i kad to funkcionise, vi radite na trajnim promenama. Zato nastavite sa radom i dajte sebi veliku pohvalu.

Nazad <<     Dalje >>

2 comments:

  1. Ovo je totalno mocno, i totalno ima smisla :)

    ReplyDelete
  2. iskreno mogu reći da vidim blagi napredak a tek sam na pola puta. nakon dužeg niza godina osjećam da mi se samopouzdanje vraća

    ReplyDelete

Followers