StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Grupne terapije:

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Friday, December 11, 2009

Seansa br 10 - peti deo

Izjave o sebi
(kretanje u pozitivnom smeru)

Ja sam iskusna i sposobna osoba u mojoj struci.

Ja ucim da prihvatam sebe i da verujem u sebe - u onakvog kakav sam.

Ja ne moram da se "promenim" da bih bio dobra osoba.

Ja sam jedinstvena i posebna osoba, bas kao i svako drugi. Ne postoji niko drugi kao sto sam ja u celom svemiru.

Ja imam jedinstvene i posebne talente koje mogu podeliti sa drugima da im pomognem.

Ja ucim da prihvatam sve razlicite delove moje licnosti.

Ja ne moram nikom da dokazujem sebe. Ja ne moram sebi da dokazujem sebe.

Moja osecanja i moje potrebe su takodje vazni.

U redu je da mislim o tome sta volim i sta mi treba. Nije sebicno da trazim mir i lecenje za sebe.

Neophodno je da odvojim nesto vremena za sebe svaki dan.

Ja imam mnoge dobre kvalitete.

Ja verujem u moje sposobnosti i cenim jedinstvene talente koje mogu ponuditi svetu.

Ja sam osoba koja je iskrena i to je vrlo pozitivan kvalitet.

Ja verujem u moju sposobnost da napravim napredak ka mojim ciljevima.

Ja sam vredna i vazna osoba, vredna postovanja drugih.

Kako mi je sve bolje i bolje, drugi ljudi ce me primetiti kao dobru i ljubaznu osobu.

Kada me ljudi stvarno upoznaju, vecina od njih ce me voleti.

Ima ljudi koji uzivaju da budu u mom drustvu. Oni vole da cuju ono sto ja imam da kazem i znaju sta ja mislim. Cak i ako se ovo jos ne desava, ja idem u tom pravcu.

Drugi ljudi mogu da shvate da ja imam mnogo da ponudim (cak i kad ja sam to ne prepoznam).

Ja verovatno napredujem vise nego sto ja to mislim.

Cak iako se trenutno pozitivni koraci unapred cine spori, nesto se desava svo vreme sto mi pomaze da pravim napredak.

Ja zasluzujem da me vole ljudi koji mare za mene.

Ja sada vise verujem sebi i postujem sebe i razumem da sam vredan postovanja od strane drugih.

Ja ucim kako da primim pomoc i saradnju od drugih ljudi.

Ja sam sada vise optimistican u pogledu mog zivota. Ponekad, gledam unapred i uzivam u novim izazovima.

Znam koje su moje vrednosti i sigurniji sam u vezi mojih odluka nego sto sam bio ranije.

Postaje mi lakse da prihvatim komplimente i nagrade od drugih ljudi.

Ja sam ponosan sa onim sto sam postigao, i gledam napred u ono sto cu postici u buducnosti.

Ovo su sve racionalne izjave i vi ne morate da verujete u svaku od njih u pocetku. Mnogi ljudi veruju u neke od njih, mada sam ja radio sa ljudima koji nisu mogli prihvatiti ni jednu od njih u tadasnjem trenutku njihovog zivota. Dobra stvar u vezi izjava o kretanju u pozitivnom smeru je da ih mozete dodati na nacin koji zelite, da se uklope u vasu sadasnju situaciju. Kao i sa svim drugim prirucnicima, ako nesto izgleda previse tesko da se trenutno u to poveruje, dodajte izjavi "mozda", "moguce" ili "ponekad" da je napravite racionalnijom vasoj situaciji.

Ono sto radite je, naravno, preokretanje ANT-ova - a mi zelimo da to radite polako, korak po korak, tako sto cete praviti nase izjave prvo neutralnima... pre nego sto nastavimo da ih priblizavamo sebi.

Vazno je da izjava bude racionalna, pa je napravite malo uslovnom ako je potrebno. Dodajte "verovatno" ili "mozda" jednoj od izjava. To je sasvim u redu. Izjava ce vam biti racionalnija i vas mozak ce trenutno moci bolje prihvatiti poruku.

Nazad <<     Dalje >>

No comments:

Post a Comment

Followers