StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Saturday, December 26, 2009

Seansa br 11 - sedmi deo

Sledeci prirucnik je vazan koncept koji moramo da naucimo. Vrlo je paradoksalan i suprotan intuiciji. Bas kao i paradoks borbe. Ovo je jedan od najmudrijih koncepata u psihologiji. Kada delujete ili radite nesto, vasa osecanja i raspolozenja ce to pratiti u skladu. Ako cekate da se osecate dobro, ili da se osecate neanksiozno, cekacete zauvek. Osecanja nikad ne dolaze pre akcije. Preduzimanje akcije uvek pocinje da stvara osecanja i raspolozenja.

Na primer, ako je osoba depresivna, mora da deluje tako sto ce raditi nesto. Prvo, izadjite iz kreveta, uradite neki mali posao oko kuce, jedite, vozite se okolo u kolima, ili telefonirajte nekom ko je pozitivan. Ovo je samo prvi korak, naravno, i mora da se nastavi.

Isto je tako i sa anksioznoscu. Moraju se napraviti mali koraci u aktivnosti, pre nego sto se vasa osecanja ne promene. Ako napravite mali korak svaki dan izlazuci sebe malim situacijama kojih se plasite, osecanja i OK osecanje umesto anksioznosti, ce postepeno pratiti. Anksioznost je smanjena jedino nakon sto vi delujete. Akcije moraju uvek doci pre zeljenog rezultata. To jest, vi se necete osecati bolje dok ne delujete prvo. Akcije uvek moraju doci prvo. Vasa osecanja su rezultat vasih akcija.

Ako vasa socijalna anksioznost cini da izbegavate stvari, onda preduzmite jedan mali korak, i nemojte izbegavati, tako sto cete otici na neko novo mesto ili ciniti nesto novo, cak iako je to samo na 5 minuta. Sto vise radite ovo, to cete vise preduzimati male korake, vise ce se vasa osecanja poceti menjati i vi cete se postepeno osecati manje anksiozno kada radite te nove aktivnosti ili idete na ta nova mesta. Da, koraci moraju biti spori i sistematski. To jest, ako vam nesto izaziva socijalnu anksioznost, onda je uspeh ako cete samo otici tamo.

Ako vam sastanak izaziva anksioznost, otidjite na njega samo na par minuta, jer to je dobar prvi korak. Ne morate ostati do kraja. Ostanite koliko mozete ali ostavite mogucnost da odete kadgod zelite. Vi ste napravili veliki napredak samim time sto ste otisli na taj sastanak. Vi to niste radili prosle nedelje ili proslog meseca. Ovo je vase novo ponasanje. Vi ste ostali 5 minuta. To je pet minuta duze nego sto ste ostali ranije. Ovo je velik uspeh samo po sebi. Vi idete u ispravnom pravcu.

Otisli ste na taj sastanak, ostali ste par minuta, i preziveli. Vi vise ne izbegavate situaciju. Vi postupate aktivno i cinite na ispravan nacin, sporo, postepeno, sistematski, korak po korak. Ovaj korak po korak proces je vazan i vase novo stanoviste je takodje vazno. Da ponovim ovo. Ako vam sastanci stvaraju socijalnu anksioznost, onda je samo odlazak na sastanak ili socijalno okupljanje i ostanak od 5 minuta, veliki uspeh! Vi ga vise ne izbegavate. A 5 minuta je 5 minuta vise nego sto ste radili prosle nedelje. Recite sebi istinu o ovom. Ono sto ste vi ucinili je napredak protiv socijalne anksioznosti. Vi ste napravili mali korak prema prevazilazenju svega toga. Zato pohvalite sebe i nastavite da napredujete.

Ima jos koraka da se napravi ali ako nastavite u ovom sistematskom ponasanju i ne odustanete, vi cete dostici vas cilj brze nego sto shvatate. Kako 5 minuta postane 6, 7 i onda 10, vasa sposobnost da idete na te sastanke ili socijalna okupljanja ce uciniti da se osecate bolje u vezi njih. Oseticete se mirnije i manje anksiozno jer ste preduzeli taj prvi korak i delovali. Ako nikad ne delujete, vasa osecanja se nikad nece promeniti. Mi ne mozemo sedeti i cekati da nam se prvo promene osecanja. Moramo da delujemo, ali uvek polako, po hijerarhiji, korak po korak.

Idite polako i mirno i ne odustajte. Dok god nastavljate na ovom kursu, bice vam bolje, brze nego sto shvatate.

Nazad <<     Dalje >>

No comments:

Post a Comment

Followers