StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Tuesday, January 26, 2010

Seansa br 12 - sesti deo

Ukratko cemo ove nedelje ponoviti dio o anksioznosti kao paradoksu I da kada reagujemo protiv nasih negativnih misli, mi zapravo krecemo ka resenju.

Ali, zapamtite, postoje neka upustva koja je potrebno pratiti.

Krecemo protiv nasih negativnih emocija samo onoliko koliko mozemo. Ako se jednostavno osjecamo lose I depresivno, onda se svakako mozemo vise aktivirati, skakati I igrati naokolo, pjevati ili se vozikati kolima. Ipak, ako je nasa anksioznost visoka, necemo odjednom odluciti da drzimo govor pred stotinu ljudi. To nije reagovanje protiv nasih negativnih emocija, to je glupost. Uvijek treba da se pomijeramo I odmicemo anksioznosti korak po korak. Bitna stvar je da se krecemo, ne odustajemo, vec nastavljamo dalje. Takodje, zelimo biti u mogucnosti da vidimo sebe na realisticniji nacin. Istrazivanja nam godinama govore da cemo fizicki biti zdraviji ako svijet posmatramo opitimisticki, a ne pesimisticki. Zato hajde da namjerno radimo na tome da sebe I svijet oko nas posmatramo malo realnije. Imam neki izbor zavisno od tog na sta obratim paznju I na sta se skoncentrisem. Veci dio svog zivota je sacinjen od mojih odluka I ja sam odgovoran za te odluke. Zato, biram da posmatram lijepe stvari, prirodne I divne stvari. Zasto bih provodio svoje dragocjeno vrijeme primjecujuci samo mracno, ruzno I odvratno? Namjerno biram da usporim I opustim se, dusem duboko I posmatram taj predivan zalazak sunca, taj svetlucav vodopad, siroke zelene ravnice, I velicanstvene vrhove planina.

Svjesno biram da vidim najbolje u sebi I isto tako biram da vidim najbolje u drugima.

Samo znajuci da imam ovaj izbor je mocna I pozitivna stvar.

Hajde sada da vidimo na cemu cete raditi ove nedelje. Na pocetku smo napomenuli da ne mozete citati svaki prirucnik svakodnevno. Zapamtite da je tajna u tome da nastavite sa onim prirucnicima za koje smatrate da ih vas mozak jos uvijek nije prihvatio ili za koje mislite da su najtezi za vas. Upravo ovi najtezi prirucnici koji zahtijevaju najvise vremena I truda daju najvece rezultate. Mozda pozelite da se vratite nekim prirucnicima svakih nekoliko dana ili jednom nedeljno, da bi ste se uvjerili da su tu, u vasem umu. Ponovo pregledanje I potsjecanje materijala u prirucnicima je uvijek dobra I pozitivna stvar. U prevazilazenju socijalne anksioznosti ne postoji nesto sto je previse puta pregledano. Da li odajete sebi priznanje za sav posao koji ste uradili? Zapamtite da je I to jako bitno.

Svaki put kada ponovo procitate neki prirucnik, kada radite na nekoj tehnici ili metodi, zasluzujete da budete potapsani po ledjima. Zato, priznajte to sebi. Veoma brzo, trake (seanse) ce biti prilicno drugacije jer cemo se okrenuti bihejvioralnom dijelu terapije ili ka onoj strani na kojoj se odredjene stvari rade.

Ovdje na Institutu za socijalnu anksioznost smo zapoceli bihejvioralnu terapiju u grupama, ali necete svi imati pristup bihejvioralnoj grupi koja se prevashodno sastoji od ljudi sa socijalnom anksioznoscu. Zato cemo uraditi sve sto mozemo I napraviti sto vise predloga kako bi nastavili dalje u ovom vaznom dijelu terapije. Zelim vam prijatnu nedelju! Nastavite da birate da posmatrate dobro, bolje I najbolje. Ovo je kraj seanse broj 12.

Ovo je prevela Jelena. Hvala mnogo!!!

Nazad <<     Dalje >>

4 comments:

  1. Samo da se zahvalim puno na ovome, seanse mi puno pomazu.nadam se da ima jos ljudi koji ovo citaju u 2017.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ima. Evo ja sam radila terapiju od 2014 i 2015. Onda sam prekinula i sada ponovo počela ove godine. Bolje bi bilo da nisam prekidala, ali mi je postalo jako naporno. Sve sam napamet naučila.
      Jerina.

      Delete
  2. Evo me! Hvala. :)

    ReplyDelete

Followers